Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη. Στη δεκαετία του '90, σπούδασα για 4 έτη στο Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στη ΡΟΔΟ. Από το 1999, δουλεύω ανελλιπώς μόνο σε Δημοτικά σχολεία. Απολαμβάνω την καθημερινή επικοινωνία με τα παιδάκια. Στο δεύτερο σπίτι τους...

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

H δυσχέρεια των παιδιών με τα λεπτά του ευρώ

Όταν οι μαθητές έρχονται σε επαφή με τα ευρώ στο πλαίσιο των Μαθηματικών, είναι γεγονός ότι αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα.
Ένα από τα πλέον συχνά είναι το εξής: Δεν μπορούν να εκφράσουν σωστά το δεκαδικό μέρος. Π.χ., ας πούμε ότι τους δίνεται το ποσό 12,7 ευρώ. Συνήθως,
λεκτικά, το εκφράζουν 12 ευρώ και 7 λεπτά. Καλό θα είναι όσο τα παιδιά βρίσκονται σε αρχικό στάδιο εκμάθησης των ευρώ, και για να μην τα μπερδεύουμε περισσότερο, να γράφουμε 12,70 ευρώ. Το ,70 είναι κάτι πιο χειροπιαστό για αυτά. Αντίθετα, επειδή δεν έχουν κατακτήσει ακόμη ξεκάθαρα τις έννοιες δέκατα, εκατοστά, χιλιοστά δε μπορούν φυσικά να κάνουν τον συνειρμό ότι τα ,7 είναι επτά δέκατα του ευρώ, δηλαδή 70 λεπτά.
Επίσης, πρέπει να επιμείνουμε ότι όταν θέλουμε να εκφράσουμε από 1 έως 9 λεπτά του ευρώ, η σωστή γραφή είναι 01, 02, 03, δηλαδή με το μηδέν από μπροστά οπωσδήποτε...
Σε κάθε περίπτωση, γενικότερα μιλώντας για τα ευρώ, χρειάζεται διαρκής επιμονή κι υπομονή, ειδικότερα για παιδάκια μικρών τάξεων (Β',Γ'), που επιπλέον, δεν έχουν δείξει μια έφεση προς τα Μαθηματικά γενικότερα...